На цій темі щоразу спекулюють політики, заявляючи, що підготовку до Чемпіонату може бути зірвано через той чи інший об'єкт – стадіон, аеропорт. На найбільш важливі питання щодо підготовки Львова до чемпіонату Європи 2012-го року у своєму інтерв'ю відповів віце-прем'єр-міністр України Іван Васюник.

– Чи збережеться паритетність міст, визначених господарями Чемпіонату, після 30 листопада?

– Це і є один з чинників, які мобілізовують керівництво області і Львова. Бо ми розуміємо, що є лише варіанти або чотири на чотири або чотири на два. Тому, якщо Львів, Донецьк чи Харків не впораються, то автоматично вилітає два міста. Хочу вам наголосити, що іншої формули, ніж чотири на чотири, для України не може бути, інша формула неприйнятна з позиції іміджу України і спроможності реалізовувати найвищі гуманітарні світові проекти. Тому кожен, хто залучений до цього проекту, повинен пам’ятати, що він відповідальний за долю і майбутнє держави.

– Однак ходять чутки, що підготовка до Євро-2012 у Львові гальмується через непорозуміння між мером Львова та міністром регіонального розвитку і будівництва.

– Я вважаю, що це вигадки. Я кілька днів тому мав розмову із мером Львова Андрієм Садовим і з міністром регіонального розвитку та будівництва Василем Куйбідою. Ні від одного, ні від другого я не почув будь-яких суб’єктивних налаштувань щодо проблеми Євро-2012. Проблема Євро-2012 винесена за їхні відносини. Я схильний вірити і Садовому, і Куйбіді.

– Чому тоді це питання постійно на слуху?

– Можу сказати відверто, що Львів з усіх чотирьох міст, приймаючих Євро-2012 в Україні, є унікальним. Я би не дивувався, коли би ці чутки поширювали громадяни міста, а це виходить від теперішніх чи колишніх представників влади, тих, хто займає у владі чи бізнесі важливе місце. Постійно озвучуються альтернативні думки, такі собі роздуми, чи встигне Львів до Євро-2012. Робляться якісь критичні оцінки. На якомусь етапі депутатський корпус опонував меру, наголошуючи, що це великий бюджет і треба шукати інвесторів з будівництва стадіону. Інвесторів не знайшли. Потім були переживання, чи міський бюджет потягне Євро-2012. Я і тоді, і зараз відповідав, що за Чемпіонат держава несе відповідальність разом із містами – Києвом, Львовом, Харковом, Донецьком. Ви бачите, що держава у потрібний момент приймає відповідні рішення. Так було ухвалено рішення щодо виділення 300 млн грн на будівництво стадіону до Євро-2012 у Львові, фінансування головних об’єктів ДП Міжнародний аеропорт Львів.

Чільні представники міста дискутують замість того, щоб долучатися до проекту, як це роблять у Харкові, Донецьку. У Львові утворюють дискусійний клуб. Я ще раз звертаюся до влади – чинної, колишньої, майбутньої, опозиції, представників бізнесу, – що це не питання чиїхось амбіцій, а питання України, питання майбутнього громади Львова і розвитку міста. Треба припинити ці дискусії.

– В інших містах жодних застережень не було?

– Ви простежте, чи зможете хоч один такий факт знайти, наприклад, у Харкові. Там голова обласної адміністрації належить до однієї політичної сили, яка є при владі, мер міста входить до іншої політичної сили, опозиційної. Ще рік тому вони одне з одним не розмовляли, але коли зрозуміли, що пріоритет Євро-2012 – це пріоритет всієї влади і громади, знайшли спільну мову. Євро-2012 стало для цих людей майданчиком не лише для спілкування, а й прийняття ефективних кроків. Тільки за таких умов рішення можна приймати з дня в день, без дискусій та відтягувань. Звертаюся до всіх учасників процесу – припиніть дискусію, поважайте одне одного.

Я зараз бачу серйозну ключову функцію голови Львівської ОДА Миколи Кмітя, він не має проблеми у відносинах з мером Львова. Складається позитивне враження, що із рішенням Кабміну щодо передачі функцій замовника із реконструкції Львівського аеропорту до ЛОДА ми отримали відповідального і фахового замовника. Зараз формується професійна команда і відчувається прогрес. На превеликий жаль, це рішення  дещо затримали, але вже відбулося розмежування функцій. Дирекція аеропорту продовжує займатися його експлуатацією у теперішніх його потужностях, водночас формується спеціальна фахова команда, яка має реалізовувати фактично найбільший проект на теперішній час на території Львівщини. Це єдиний шлях до того, щоб ми виконали всі роботи вчасно і якісно.

– Ви неодноразово наголошували, що основна проблема Євро-2012 у Львові – це керівництво аеропорту.

– Я неодноразово говорив, зокрема базуючись на висновках експертів УЄФА, на аналізі та оцінці підготовки графіків аеропорту до Євро-2012, про те, що в чинної дирекції Міжнародного аеропорту Львів немає потрібного сформованого потенціалу для реалізації цього проекту. Я неодноразово наполягав на тому, що дирекція і директор мають займатися виключно питаннями експлуатації аеропорту, організацією рейсів, розвитком, сервісом. Функції замовника з будівництва передані Львівській ОДА. Що стосується команди, яка експлуатуватиме Львівський аеропорт, то є різні варіанти. Зокрема, коли сюди прийде інвестор, то він визначатиме стратегію і кадрову політику, лише це зможе забезпечити ефективну подальшу експлуатацію цього об’єкту.

– Чи є зараз проблемні питання щодо будівництва стадіону до Євро-2012 у Львові?

– Якби я вважав за потрібне серйозно наголосити на проблемах стадіону, я би про це сказав пресі. Стадіон, проект стадіону, робочі креслення, як і в інших проектах, доробляють у процесі будівництва. Зараз до цієї роботи залучена серйозна фахова структура, яка має досвід з проектування стадіонів. І це відставання на кілька місяців не є проблематичним, його буде надолужено під час подальшої реалізації проекту. Я у цьому впевнений.

– Ви зазначали під час брифінгу, що є відставання на кілька місяців за графіками щодо злітно-посадкової смуги. Про які саме графіки йдеться – УЄФА чи внутрішні?

– За тиждень має бути остаточний графік щодо злітно-посадкової смуги, затверджений новим замовником. Поки що остаточного графіка немає. Коли затвердять, тоді лише його дотримання і аналіз виконання може нам підтвердити спроможність генпідрядника вчасно і якісно реалізувати проект. Щодо нового терміналу, то це складний об’єкт, але до роботи зараз приступив професійний підрядник. Якщо говорити про узгодження процесів будівництв і конкурсу з визначення інвестора, Міністерство транспорту продовжило конкурс до 4 листопада, оскільки деякі учасники не встигли перекласти документи, але ідея конкурсу не конфліктує із веденням робіт. Роботи триватимуть доти, доки ймовірний переможець конкурсу не підпише угоду, не перебере на себе проект, не поверне державі вкладені кошти.

– Конкурс постійно продовжується, виглядає на те, що інвестора таки не буде, і держава сама будуватиме новий термінал.

– Інвестор для аеропорту буде або цього, або наступного року, або після завершення будівництва. Розвиток аеропортів, доріг у більшості країн – це відповідальність держави.

– У львівській пресі з’явилась інформація про те, що ініціатива щодо передачі функції замовника з підготовки аеропорту до ЛОДА, спричинена чиїмось наміром підставити керівника облдержадміністрації?

– Такого не знаю, не думаю, що це має місце. Є така приказка, що набагато ефективніший  і набагато корисніший у роботі не той, хто має бажання, а той, хто має відповідальність.

– Зараз виникло питання розірвання угоди із концесіонером з будівництва автобану Львів-Краківець NDI S.A, оскільки, якщо вони не почнуть будувати дорогу до 15 жовтня, то до Чемпіонату проект не встигнуть реалізувати?

– Поживемо – побачимо.

– Наскільки Євро-2012 страждає від політичних амбіцій перших осіб держави?

– Донедавна, до початку дискусії між керівниками держави щодо схеми фінансування, в УЄФА цей проект сприймали як позаполітичний. Тому, коли Україна почала дискутувати на найвищому рівні, який шлях фінансування кращий, це змусило УЄФА поставити до нас деякі запитання. Але ми це пройшли. Об’єкти Євро-2012 фінансують.

– Чи може політика зірвати підготовку Чемпіонату?

– Покажіть мені того політика, який до або після виборів зможе зупинити процес підготовки до Євро. Кожен з них, задумуючись над цим питанням, починає відлік свого політичного небуття.